Pagini

a

marți, 1 februarie 2011

Despre plecare (in sfarsit)

Va spuneam ca plec din tara. Si pe urma n-am mai zis nimic. Ei bine, plecarea pe termen mediu spre lung implica niste zile mult mai haotice decat ma asteptam eu, asa ca nimic din ce am planuit eu nu s-a terminat cum trebuia. Oricum, am ajuns cu bine in Cehia, traiasca Orangeways (mai putin soferii lor care nu considera ca e cazul sa explice si in alta limba decat maghiara, locul in care ne aflam...dar asta e o alta poveste). Aproximativ 17 ore de calatorie, vreo 3 de pauza, dar mai bine asa decat sa platesc taxa pentru surplus de bagaje la mersul cu avionul. Serios acum, cand mergi pentru 6 luni de zile in alta tara, iti pui ceva mai multe lucruri cu tine... 

Acum, primele impresii:
- ajunsa duminica, ora 17:00, la locul unde sunt cazata. Fac cunostinta cu colega de camera, ea fuge rapid in alta parte, sa cheme ajutoare, ca nu vorbeste engleza. Vine a doua fata, eu cu bagajele in mijlocul camerei, imi zice: "Vii la o bere?" eu: "lojic, ca de-aia am ales Cehia!".
- ora 17:30: pub tipic cehesc, sau tipic pentru orasele mici/satele din Cehia. In Romania i s-ar zice birt, dar birt in adevaratul sens al cuvantului, ceea ce pentru mine e foarte ok. In fond si la urma urmei, dupa 17 ore de drum sigur puteam, dar fiind intr-un birt, macar nu se simtea.
- ora 17:35: invat primul cuvant in ceha: PIVO! Asta-nseamna bere. Jeden pivo! Adica o bere. Pe urma, lojic, nazdravi! Adica Noroc!
- ora 18:30 dupa doua pivo, invat lucrurile de baza pe-acolo pe unde stau si aflu micile barfe interne. Colega mea de camera care nu prea vorbeste engleza, tot dupa doua beri, incepe sa se dezghete, si reusesc in sfarsit sa vorbesc cu ea. In engleza, caci se stie, la o bere limbile straine se inteleg mai usor intre ele.
- ora 19:00 descopar minunata Becherovka. E ceva ce merita gustat! E facuta mai ales pentru impatimitii scortisoarei, ca mine. Delicios (si foarte tare - la propriu).
- am pierdut sirul orelor, dar stiu ca mi s-au promis lectii de polka si am fost invitata la tot felul de sarbatori locale. Pacat ca trebuia sa despachetez si seara a durat mai putin decat in mod normal.

Acesta e inceputul unei serii de povestiri despre Cehia si despre experientele mele de-aici. Din respect pentru lumea pe care am inceput sa o cunosc pe-aici, voi incepe sa scriu si in engleza, caci daca scriu despre ei, sa stie si ei. Asa-i frumos, zic eu :). Revin cu alte amanunte, cat de curand, promit!

2 comentarii:

  1. Şi totuşi, în ce constă jobul tău de acolo?

    RăspundețiȘtergere
  2. In sf ne-ai impartasit si noua cate ceva:))Pupici si have fun...Corina

    RăspundețiȘtergere