Pagini

a

joi, 9 decembrie 2010

Norocos e cine mai are bunici...

...ca eu am ramas demult fara...Si unul dintre regretele mele este ca nu am apucat sa ii cunosc, sa povestesc mult cu ei...sa-mi spuna povestile lor, cum au trait, ce le place, ce nu le place...Incerc sa-mi imaginez eu de multe ori cum au trait ei, caci faptul ca nu mi-am cunoscut bunicii e oarecum un gol pe care il simt. Din pacate ai mei vorbesc prea putin despre familiile lor, asa ca nu am nici o sansa sa ajung sa stiu macar acum mai multe despre bunici.

Cate ceva am reusit sa smulg de la tata, despre tatal lui. De el imi amintesc cel mai putin, a murit cand eu aveam 9 ani. A fost primul care m-a invatat sa joc septica :D. Dada, si seara cand veneau de la coasa, bunicul, impreuna cu tata, unchii si verisorii mei mai mari (eu eram cea mai mica, si singura fata) ma primeau in gasca lor la o septica. Si eu taaaare ma bucuram (si sa stiti ca uneori mai si castigam - si refuz sa cred ca ma lasau sa castig, da?).

In rest el nu prea vorbea. Nu-i bai, ca eu am avut gura cat o sura din pruncie, vorbeam intr-una. Si puneam intrebari. Tot timpul. Odata bunicul s-a oprit, a coborat la inaltimea mea, si mi-a spus rar:
- Tu fatuca, io nu poci raspunde la cate intrebari pui tu.
Evident, eu nu am inteles, si am continuat cu:
- De ce?
Si el radea...

De la tata stiu ca bunicul a fost arestat pentru ca facea contrabanda cu alcool :D. Si jur ca mi se pare logic ce facea bunicul. Adica el facea tuica (o tuica foarte buna) si cum sa o dea, de gratis, comunistilor? Da' no, comunistii sunt naspa stim cu toti. Si-mi pare rau ca nu am apucat sa vorbesc cu el, sa aflu povesti din-astea de la el...

Si da, marturisesc sincer ca-i invidiez pe toti cei care mai au bunici. Pretuiti-i, voi toti care sunteti norocosi! 

3 comentarii:

  1. Ai mare, mare dreptate...

    RăspundețiȘtergere
  2. frumos frumos articol atat ca mesaj cat si scris. Tot asa sa continui!

    RăspundețiȘtergere
  3. Un bunic bun este un om care a fost bun toata viata lui, nu toti bunicii sunt buni si de pretuit din pacate...credema pe cuvant!!!

    RăspundețiȘtergere