Pagini

a

joi, 21 octombrie 2010

Who wants to live forever?

Vorbeam aseara cu tata, si i-am impartasit crezul meu legat de faptul ca suntem prea multi oameni pe Pamant si ca ne lipsesc niste catastrofe gen cutremur, tsunami, uragane, care sa faca victime de ordinul milioanelor, ca sa se mai curete si planeta. N-a fost socat, n-a fost ofensat, dar l-a afectat faptul ca i-am amintit de cutremur. Facea armata la Bucuresti in '77 si normal, a facut parte dintre cei dusi la operatiunile de salvare. Mi-a povestit de lucrurile pe care le-a vazut acolo, de cadavrele din care se vedeau doar picioare sau maini, restul corpurilor fiind ingropate in moloz, sub cladirile daramate. Nu mi-am schimbat parerea, dar am inteles ca poate vorbesc prea usor despre moarte, mai ales despre un numar mare de morti.
Dar, nu putem trai o vesnicie, si sincer nu-i inteleg pe cei care fac un capat de tara din situatii: "Vai, a murit x, avea 90 de ani, saracu'...". Eu zic ca 90 de ani sunt suficienti pentru un om. De ce sa traiesti o vesnicie? Nu asta e rostul nostru, nu existenta umana vesnica trebuie sa fie telul nostru. Fiecare traieste cat ii este dat. Si poate in curand il voi asculta pe tata, care mi-a spus incetisor:
-Nu inteleg de ce vrei sa vorbesti despre moarte, despre ceva care nu depinde de tine si asupra careia nu ai absolut nici un control!
Problema mea e ca vad prea multi oameni chinuiti de batranete si nu mi se pare ca viata asta prelungita cand ei nu se pot nici macar misca, ii ajuta cu ceva.

4 comentarii:

  1. Eu vreau sa traiesc vesnic. omenirea are nevoie de un lider

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu suntem prea multi oameni, cel putin nu in Romania, nu in Europa. Rapoartele demografice arata ca suntem in declin serios, astfel ca ai putea medita si la alte intrebari mai pragmatice de ex. daca va mai fi cine sa-ti plateasca pensia.

    Si asa, ca si culoare locala, uita-te putin pe dealurile de langa orasul nostru drag (eu am o vedere spre Valea Chintaului din birou), exista suficient pamant nelucrat cat sa hraneasca multi, multi oameni, ca sa nu vorbim de panaturile din judet, sau tara.

    RăspundețiȘtergere
  3. Io bag sama că ţie-ţi cam place să stârneşti controverse (noh c-am reuşit să utilizez şi termenul ăsta).
    Şi da. Terra E cam suprapopulată. Dar aia să fie singura ei problemă... Că până la urmă tot noi, ca rasă, avem de suferit... Plm.

    RăspundețiȘtergere
  4. ce atata suparare? niste ciuperci la chinezi, la indieni , pakistanezi, iara la chinezi, indieni pakistanezi, banbladesh, laos, koreea de nord, indonezia, cateva in africa. asa se termina cu supapopularea. si sa nu uit cteva in america de sud. americanii, europenii si australienii se extermina singuri prin munca.

    RăspundețiȘtergere