Pagini

a

vineri, 29 octombrie 2010

Cum sa-ti inmatriculezi masina la Cluj

Na bun, nu povestesc acum despre acte, ca acolo fiecare stie cum trebuie sa-si faca dosarul.
Povestesc despre odiseea depunerii dosarului la Politia Rutiera, in sediul de pe Str. Albac nr. 15.
Functioneaza in felul urmator:
Programul cu publicul: dimineata de la 9:00 cam pana pe la 14:00, marti si joi dupa-masa de la 12:00-18:00. Si acum urmeaza povestea distractiei. Se sta la coada pentru numere mai ceva ca pe vremea comunismului la pita. Am auzit urmatoarea relatare:
-Ala care a avut nr. 2 a trimis-o pe bunica-sa la ora 5 dimineata, a stat batranica pana la 7 si la 7 a venit el si au schimbat randul, de-aia la ora 9 cand s-a deschis a primit nr. 2.
Numerele sunt limitate, cam 150 pe zi. Dar se epuizeaza in primele 20 de minute de la deschiderea ghiseului. Si daca ai ajuns la ora 8, ai stat 1 ora in frig si ajungi la ala care da numerele, si s-au terminat numerele, ghinion. O trimiti pe bunica-ta a doua zi la ora 5. Sau, faci asa: te duci pe la vreuna din firmele din jur si spui ca vrei sa cumperi un numar. Si ca prin minune, in schimbul unei sume intre 50-100 de lei (da, 500de mii si 1 milion) primesti mult doritul numar. Dupa care iti astepti randul. Daca nu vrei la firma, stai pe-acolo prin fata sediului Politiei (!) si se gasesc smenarii (ca romanu' e inventiv cand vine vorba de smenuri) care sa-ti vanda numere de ordine. Pulalaii astia, daca vand 2 numere de ordine pe zi aduna intr-o luna mai multi bani decat salarul meu muncit cinstit.
Nu stiu daca s-a inteles clar: astea se intampla in fata SEDIULUI POLITIEI. Daca vrei sa faci reclamatie, renunta rapid la ideea ca te baga cineva in seama si ia in cont plangerile tale. Politistii de genul asta, carora nu le pasa cate ilegalitati se comit la 2 metri de ei, sunt prea ocupati cu proteste si mitinguri, suparati ca o parte din ciubuc li s-a luat. Din partea mea, cat timp se tolereaza practicile de genul asta, sa ajunga sa faca munca voluntara, ca la genul asta de respect, stiind cat de mari sunt impozitele pe care eu si angajatorul meu le platim pentru serviciile de cacao din partea lor, le spun din toata inima: v-o meritati!


2 comentarii:

  1. Si oare daca esti romanca de ce ti-ai intitulat blogul in limba italiana dar de scris scrii in romana? Doar da, drept...sa aratam cate stim. Intr-o tara plina de necivilizati si oameni lipsiti de cei 7 ani de acasa, e cam greu sa nu nimeresti in alta roata, daca nu e povestea cu numerele e cea cu impinsul la coada, calcatul in picioare, intratul in fata... Domnisoara, cred ca trebuie sa mai cresti. Si cred ca nu ai fost inainte de implementarea acestui sistem vreodata sa iti inscrii o masina. Plus doar ca si informatie - la birourile din jur poti achita suma de 50 de RON si se ocupa ei de depunerea dosarului. Nu mai stai la nici o coada...Dar se invata toate pas cu pas. Si informarea completa daca tot postezi pe un Blog asa ceva. Numai bine iti doresc.

    RăspundețiȘtergere
  2. Draga Anonim:
    1: Daca n-ai fi aterizat intamplator ai fi inteles de ce mi-am ales un astfel de titlu pentru blog (daca ai fi rasfoit macar putin arhiva ai fi gasit postarea "De unde vine titlul blogului meu"); ma rog, nu ma justific, crezi ce vrei.
    2: Cel care trebuie sa-si revina putin esti TU. Din moment ce eu sunt salariata, NU la stat, din moment ce eu platesc impozite statului, angajatorul meu la fel, pentru ca serviciile oferite de stat sa fie bune, mi se pare anormal sa platesc unei firme care profita de situatia momentana fie si 10 lei. Situatia normala ar fi ca statul roman sa ofere servicii pe masura impozitelor pe care le practica, adica platesc si taxe, si impozite si pe urma ajung sa dau bani unei firmulite care a rasarit "la smen" cum le zic eu, pentru serviciile statului, si care sunt de fapt in defavoarea cetatenilor care vor sa procedeze cum ar fi corect. Adica tu, firma, obtii mai multe numere doar pt ca te ocupi cu asta, iar omul care vine cu 2 ore mai devreme la coada, ajunge sa nu mai aiba numar decat daca plateste pt el. Daca tie ti se pare asta normalitate, imi pare rau s-o spun chiar asa de pe sleau, dar esti destul de fraier.
    3: Asta apropo de cei 7 ani de acasa, astia sa stii ca nu se cumpara cu bani. Eu acasa am invatat sa-mi astept randul, sa nu ma bag in fata oamenilor si sa nu incerc sa profit de pe urma altora. Tu ce ai invatat? Ca dai 50 de lei si nu mai conteaza? In plus, acasa eu am invatat sa ma prezint cand vorbesc cu cineva, nu sa raspund ca "anonim". Dar asta e alta poveste.
    PS: Am fost pe-acolo si inainte de implementarea acestui sistem. Tocmai de-asta scriu acum, pentru ca lucrurile nu evolueaza deloc si pentru ca sunt la fel de revoltata.

    RăspundețiȘtergere