Pagini

a

luni, 6 septembrie 2010

Tuica noastra cea de toate zilele

De vreun an incoace, numa' tuica-mi place.
Adica la mine mai nou nu exista chef fara tuica. Si deocamdata mi se pare cel mai sanatos alcool (consumat cu masura, desigur). Ce-mi place cel mai mult e ca stii sigur ca nu mergi la sueprmarket ca sa o cumperi. Eu procedez asa:
Pasul 1: Mama, tata, cu cine puteti vorbi pentru 1L de tuica pana vineri? Daca timpul de procurare e prea scurt mergem mai departe la:
Pasul 2: Prieteni (barbati) care au rude la tara.
Desi sunt slabe sanse ca pana acum sa nu fi rezolvat cu litrul de tuica, mergem la:
Pasul 3: Prieteni (femei) care au rude la tara.

Nu exista probabilitate ca intr-una din aceste situatii sa nu faceti rost in maxim cateva zile de 1 L de tuica. Pur si simplu ea nu exista. "A face rost de tuica" e singurul mod valid de a o cumpara. Daca ai lua-o de pe ceva rafturi dintr-un magazin banal, n-ar mai fi tuica.

Tuica e ca un soi de fratie. Ea este aproape peste tot, dar nu e la vedere, ca daca ar fi asa, in fata ta, ar exista riscul sa nu-i mai apreciezi valoarea. Cel mai mult imi place de nenea Pamfir, prieten de familie. De la el a fost procurat ultimul litru consumat cu multa apreciere la Cheful '90 de care va spuneam. Cand l-am intrebat cine a facut tuica respectiva, si-a umflat plin de mandrie pieptul zicand:
-Cazanierul sef aici de fata prezent, cine altcineva?

Tuica in Ardeal e ca Pizza in Napoli. Vin aia cu reglementari de la Europa ca nu-i voie sa folosesti nu stiu ce, ardelenii se isterizeaza. Cam cum s-au isterizat napoletanii cand li s-a spus ca pizza lor iubita nu mai are voie sa fie facuta pe cuptorul cu lemne. Desigur, nimeni nu poate sa le spuna Ardelenilor cum se face tuica.

Banc:
Un oltean i se lăuda unui ardelean:
- Bre, făcui o palincă de 38 de grade
- Mă omule, interveni ardeleanul, aceia-i febră, nu pălincă. 

Un comentariu:

  1. Păi tu drăguţă, dacă ştiam îţi aduceam 10 l când ne-am întâlnit ultima dată.
    P.S: să înţeleg că ptr ţuică m-ai sunat duminică seara?

    RăspundețiȘtergere