Pagini

a

marți, 10 august 2010

Uitarea

E destul de ciudat cum functioneaza unele lucruri in amintirea noastra. Cum unele lucruri apropiate ca perioada de timp ni se par la epoci distanta.

Am fost in Italia in 2004, 2005 si 2006. Am incercat aproape toate mijloacele de transport pana acolo: microbuz pana in Budapesta, de-acolo autocar, autocar din Cluj, microbuz pana in Budapesta si de-acolo avion, mers cu masina mica. Am prins vamile, si asteptatul ore in sir la cozi in vami, targuielule cu vamesii, privirile pline de dezgust ale vamesilor atat romani cat si straini. Am calatorit cu tot felul de oameni, dar care toti aveau o tinta comuna in acei ani: "sa-si faca acte" (eu aveam viza de studiu in 2004 si reactia din jur a fost "cum ai facut sa ai de-aia, ca si eu vreau?"). Am prins perioada in care trebuia sa arati bani la vama (cam 500 de euro) si oamenii in general nu aveau banii aia. Ii vedeam pe soferii de autocar strigandu-i pe cei care nu aveau bani, le spuneau: "ai aici 500, te intorci cu 550". Am prins gloria celor care stateau aproape de vama Bors in benzinarie si ii pacaleau pe cei din jur la alba-neagra, sau ii furau direct, buzunarindu-i. Am prins perioada cu "da 5 euro pentru controlul la bagaje ca sa nu stam si sa nu ne intoarca din drum". Drumul in sine dura 24 de ore (eram norocoasa ca orasul in care mergeam era aproape de granita si 24 de ore era putin comparat cu altii care mergeau in sud).

Ce mi se pare mie ciudat e ca la 5 ani distanta de la acea perioada, parca totul s-a sters din memorie. Parca e normal de cand lumea sa urc in avion si in 2 ore sa fiu la Roma, Milano, Venezia. Am trait toate situatiile de mai sus, nu au fost povestile altora si cu toate astea sunt cumva ascunse acolo si traite ca si cum ar fi fost o alta epoca, simtite ca si cum s-ar fi intamplat inainte de nasterea mea.

2 comentarii:

  1. Daca te hotarasti sa mergi in Rusia, ai sa ai "placerea" sa le vezi din nou.

    RăspundețiȘtergere
  2. @Vlad: nu am ajuns pana in Rusia, m-am oprit in Ucraina, si da, ai dreptate asa e :).

    RăspundețiȘtergere