Pagini

a

vineri, 30 iulie 2010

Poveste despre Revolutie

Imi amintesc povestea unui fost profesor de-al meu din perioada liceului, legat de cum a inceput Revolutia la romani: era un grupulet de vreo 10 oameni asa mai curajosi care a inceput sa strige "jos Ceasusescu" iar cei din jurul lor au inceput sa se agite si sa fuga de langa ei, ca niste lasi de fapt, sa se distanteze de ei, intr-un fel sa spuna "noi nu suntem cu ei, ca ei". Doar ca astfel s-a creat un soi de invalmaseala, ca in Piata erau multi si, in tot haosul, vazand si panica lui Ceausescu invitand la calmarea spiritelor, au prins mai multi curaj si s-au molipsit (in ideea spiritului de turma). Asadar, in opinia fostului meu profesor, Revolutia a inceput de fapt din lasitate (mentionez si ca e opinia cuiva care a fost in primele randuri de lupta la Revolutie).

Nu trebuie sa fiti de acord, nu trebuie sa aprobati, nu trebuie nici sa contraziceti povestea. Mie una, o astfel de explicatie si poveste mi se par credibile, sincer mult mai credibile decat povestile legate de "cat de curajosi au hotarat sa fie romanii dintr-o data dupa 50 de ani de comunism". Parerea mea.

3 comentarii:

  1. Apoi precis aşa s-o întâmplat. Da bine că s-o-ntâmplat şi-aşa măcar.

    RăspundețiȘtergere
  2. FYI: Revolutia romana nu a fost facuta cu romani. Orice zice altcineva sunt post-rationalizari si povestiri simpatice.
    Handi.

    RăspundețiȘtergere