Pagini

a

vineri, 23 iulie 2010

Boala curentului sau ipohondria la romani

Ma dispera faza cu "m-a tras curentul". Suntem o natie de ipohondri. Eu n-am mai auzit faza asta nicaieri in lume. Bietii italieni si spanioli care stau intr-una cu geamurile si usile deschise vara ca altfel ar muri de cald, daca le-ar spune o baba romanca sa inchida geamul ca "o trage curentul" ar face cu nervii. Eu dorm intre usa de la balcon si cea de la camera, ambele deschise ca sa pot respira, caci altfel din cauza caldurii m-as sufoca in somn.

Oameni buni, bolile se fac datorita microbilor, datorita bacteriilor, sau datorita frigului.

Nu exista "m-a tras curentul de-aia ma doare maseaua". Maseaua te doare din cauza ca ai probleme cu dantura. Fa o vizita la dentist.

Nu exista "m-a tras curentul de-aia ma doare gatul". Amigdalita se numeste, si aia nu se face de la curent. Si asta o spun suferinda fiind de amigdalita cronica. Adica eu fac febra si mi se umfla gatul si daca ma odihnesc mai putin noaptea, si pot sa racesc si la fiecare 2 saptamani din cauza asta. Si NU, nu racesc din cauza ca ma trage curentul ci din cauza ca imi scade rezistenta fizica, adica imunitatea, datorita oboselii.

Nu exista "m-a tras curentul de-aia ma doare spatele/umarul/am facut semipareza". Exista posibilitatea asta daca expui acea portiune la frig puternic, nu neg, dar acum nu vorbim de cazurile de frig, ci de simpla miscare a aerului. Sau desigur, exista posibilitatea asta daca nu-ti misti oasele mai deloc, daca nu faci un pic de miscare zilnica si stai ore in sir in aceeasi pozitie.

Nu exista "m-a tras curentul de-asta ma doare urechea". Aici nu intru in detalierea dezgustatoarelor obiceiuri de a-ti baga tigara aprinsa in ureche si de a sta cu un con facut din ziare la capatul celalalt cu flacara, ca vezi doamne asa iese curentul (adica baga-ti substante toxice in ureche, pe langa ca e inflamata, felicitari). Otita, sau inflamarea urechii, apare si in caz de raceala, si este cauzata de bacterii si virusuri, si se intampla mai des vara datorita bailor in piscine, stranduri, etc. Nici o legatura cu faimosul curent asadar...

Cine crede ca miscarea aerului imbolnaveste (miscare a aerului care e mai putin puternica decat un vant usor) ar fi indicat sa stea incasa, intr-o incapere inchisa ermetic, cu vesnica vata in urechi si fara sa intre in contact cu lumea. Asa sigur scapa de curent.

7 comentarii:

  1. AICI M-AI ENERVAT. BA EXISTA "M-A TRAS CURENTUL". UNUL DIN FOSTII MEI COLEGI A AVUT SEMIPARESTEZIE PE PARTEA DREAPTA DIN CAUZA CURENTULUI - DUPA TRATAMENTE BLA BLA - DOCTORUL I-A INTERZIS SA STEA IN CURENT (SA CONDUCA CU GEAMUL DESCHIS LA MASINA) SI SA STEA IN INCAPERI CU AER CONDITIONAT. SI ACUM TU VEI SPUNE - POVESTI. ASA CA VIN SI SPUN - ALT DOCTOR, ALTA PERSOANA IN CAUZA - EU - SPONDILOZA CERVICALA SI HERNIE DE DISC CERVICALA. PENTRU SPONDILOZA CERVICALA - INTERZIS STATUL IN CURENT SI CONDUS CU GEAMUL DESCHIS. DECI - HAI SA LASAM MEDICII SA DEA EI CU PRESUPUSUL DACA CURENTUL POATE AVEA EFECTE NEGATIVE ASUPRA SANATATII UMANE SAU NU.
    PS: STII DESTUL DE BINE CA NU SUNT IPOHONDRA SI N-AM FOST NICIODATA. :)
    ane

    RăspundețiȘtergere
  2. COPY PASTE DE PE NET - SITE-URI MEDICALE (UN EXEMPLU MIC) - CHIAR MA ASTEPTAM SA TE DOCUMENTEZI UN PIC :(
    Spondiloza cervicala, una dintre cele mai frecvente localizari ale bolii reumatismale, in cazurile usoare nu este legata de disfunctia unor organe interne, ci doar de expunerea sau lipsa de rezistenta la anumiti factori de risc: vânt sau curent, frig si umiditate. Acesti factori de mediu sunt purtatori ai unei energii externe patogene ce blocheaza meridianele de acupunctura si impiedica libera circulatie a energiei in ele. Meridianele nu-si mai pot indeplini rolul, iar tesuturile isi pierd troficitatea si dau dureri, redori, fibroza si alte manifestari tipice.
    ANE

    RăspundețiȘtergere
  3. http://think.hotnews.ro/trage-sau-nu-trage-aceasta-e-intrebarea.html

    copy paste daca vrei musai.

    RăspundețiȘtergere
  4. farmaciata.ro
    sfatulmedicului.ro
    - nu articole scrise de nu stiu ce jurnalist
    Si chiar ma gandesc ca toti doctorii la care am fost si eu si colegul meu nu pot fi atat de prosti incat sa spuna sa nu mai conducem cu geamul deschis la masina. Si apropo - vorbeai de doctori din strainatatea - ei sa stii ca unul din doctorii la care am fost a fost 30 de ani director de spital in germania - si mi-a spus accelasi lucru.
    deci atata timp cat ti se spune sa eviti ceva - dupa mine inseamna ca exista

    RăspundețiȘtergere
  5. alt anonim... :))
    suntem toti diferiti. dar cheia este mentalul. ce crezi, cum crezi. de ce crezi. bla bla..

    btw, You made my day Oana :) :*)

    RăspundețiȘtergere
  6. Nu prea-i corect ce spui tu. E cam acelaşi lucru cu următoarea situaţie ipotetică:
    - Am cancer la plămâni de la fumat.
    - Nu-i de la fumat! L-ai făcut pt că ai celulele cancerigene în tine.

    După calculele mele, dă cu virgulă.

    RăspundețiȘtergere
  7. Si acum Oana va zice - nu-i accelasi lucru. Ba e. :D

    RăspundețiȘtergere