Pagini

a

luni, 28 iunie 2010

Lacatus Bianca Cristina

E numele unei fetite care m-a pus pe ganduri. O sa va spun pe scurt de ce.

Eram pe o terasa cu niste prieteni, seara linistita, o poveste, frumos, ca intre prieteni. Ora 22, devreme pentru noi. Dar mult prea tarziu pentru ca un copil de 10 ani sa se plimbe pe la mesele din baruri in incercare de a vinde iconite. Da stiu, o sa incepeti, ca cersetori, ca parinti care de fapt profita, ca familia aceea o duce bine tocmai din cauza ca-si trimite copilul la cersit asa... Nu vreau sa discut familia ei, care e situatia ei de-acasa, si cum se descurca ei ca familie. Ceea ce vreau eu sa va povestesc este chipul acelei fetite. Umilinta, rusinea si totodata si teama care i se citea pe chip. Ne grabim sa-i acuzam pe cei care o trimit, dar uitam sa ne uitam la ea. Un zambet, o vorba buna, poate o ajuta si pe ea sa treaca mai usor peste rusinea de a merge la mese, peste teama de a nu fi batuta, peste umilinta ca este nevoita dintr-un motiv sau altul sa castige bani asa.
Am vorbit putin cu ea, va garantez ca vorbea mai corect si mai literar decat multi dintre voi (vorbea fara cuvinte 'de la tara' desi provine dintr-un sat de langa Dej), mi-a spus cu mandrie in voce ca a terminat clasa a treia luand premiul II, si ca mereu a fost premianta, ca ii place scoala si ca fratiorul ei mai mic inca nu merge la scoala. Cand mi-am ales bratara (mov, una dintre culorile mele preferate, la fel ca si ale ei) i-am dat 10 lei (bratara costa 6 lei) si ea mi-a spus ca i-am dat prea multi bani.

Repet, nu vreau sa aud comentarii ca am incurajat-o, nu vreau sa aud pareri legate de parintii ei care o pun sa faca asta, vreau sa incercati sa priviti lumea prin ochii umiliti ai acestei fetite de 10 ani, care in loc sa doarma, ca alti copii, la ore tarzii pentru ea, umbla prin baruri sa castige niste banuti. Pentru copiii ca ea, ce facem?

5 comentarii:

  1. este trist...extrem de trist. Nu ce ai facut tu, ci situatia ei. Pesemne ca Protectia Copilului isi face mult prea putin treaba.

    RăspundețiȘtergere
  2. Chiar nu ştiu ce s-ar putea face. Eu aş avea nişte soluţii, dar alea's extreme ( implică un pluton de execuţie) şi nu ştiu cât de folositoare îi sunt ei. E dureros să vezi copii puşi să treacă prin astfel de situaţii. E inuman.

    RăspundețiȘtergere
  3. Copilu asta peste 10-15 ani o sa faca si el un plod. si o sa`l trimita la cersit. de mic e invatat si incurajat ca e mai usor sa intinda mana decat sa munceasca.

    RăspundețiȘtergere
  4. Sere, este usor sa arati cu degetul, e usor sa acuzi. Aici romanul este expert.
    In general romanul este expert in cateva domenii: agricultura, fotbal, justitie, ordine publica si lista poate continua.

    Te intreb : tu ceai facut pana acum ca nici un copil sa nu ajunga sa fie la mila altora?nu vorbesc de familia ta. nu vorbesc de minoritati. TU, AI FACUT CEVA in acest sens?

    Oana, eu nu pot decat sa te felicit

    RăspundețiȘtergere
  5. Nu raspund la persoane Anonime. Prezinta-te si pe urma iti explic ce am facut. Nu bat din gura in necunostinta de cauza

    RăspundețiȘtergere